–
Op CBS De vuurvlinder kiezen we er bewust voor niet alles in regels te vatten. In de meeste gevallen wordt onze handelswijze immers ingegeven door logisch nadenken en wederzijds respect. We zijn echter een grote organisatie en zo nu en dan is het nodig over zaken eenduidige afspraken te maken. CBS De Vuurvlinder heeft daartoe een aantal protocollen opgesteld:
Pestprotocol CBS de Vuurvlinder
Protocol medisch handelen Palludara
Protocol informatievoorziening leerlingen van gescheiden ouders.
Protocol gebruik mobiele telefoon
Een klacht en dan…?
Soms kan het gebeuren dat er een meningsverschil ontstaat tussen de verschillende partijen. Dit is een vervelende situatie. Stichting Palludara vindt het belangrijk dat leerlingen, ouders en medewerkers de gelegenheid wordt geboden hun klachten over de gang van zaken op school op een goede manier kwijt te kunnen.
Afhankelijk van de situatie zijn contactpersonen per school en onafhankelijke vertrouwenspersonen beschikbaar om ervoor te zorgen dat klachten serieus behandeld en afgewikkeld worden.
Wij vinden het van belang dat, in gesprek met de direct-betrokkene(n), allereerst een klacht besproken en zo mogelijk voorkomen wordt.
Als dit na het gesprek of gesprekken niet mogelijk is of niet lukt dan geeft de “klachtenregeling Palludara” inzicht in de gang van zaken. De link naar deze klachtenregeling treft u hieronder aan.
Contactpersonen voor CBS De vuurvlinder zijn Priscilla Veldhuizen en Thea Visser. Zij kunnen in eerste instantie uw vraag of klacht aannemen en u, indien nodig of gewenst, doorverwijzen naar de externe onafhankelijke vertrouwenspersoon.
de contactpersonen zijn bereikbaar op 0515-411424.
U mag ten allen tijde ook direct in contact treden met onze externe vertrouwenspersoon. Een onafhankelijke vertrouwenspersoon voor stichting Palludara via de GGD is Anneke Westerhuis-Veenstra. Haar contactgegevens zijn: E-mail: a.veenstra@ggdfryslan.nl Telefoon: 06 – 31 64 92 79